اگر بخواهيم بازاریابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ) را به زبانی بسيار ساده تعريف كنيم، می گوييم :بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)، روشی است برای تبليغ و فروش محصولات، كه در آن، تبليغ و فروش كالا از طريق شبكه ای متصل به هم از مشتريان راضی آن محصولات صورت می پذيرد.

امروزه در دنيا روشهای مختلفی برای تبليغات و در نتيجه عرضه كالاها در سطح بازار وجود دارد، تبليغات از طريق صدا و سيما، بيلبورد، اس ام اس، ايميل، پيراهن تيم های ورزشی و غيره. يكی از اين روش ها كه در حدود ۷۰ سال از پيدايش آن می گذرد، تبليغ و فروش از طريق بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) می باشد.

طبق تحقيقات متخصصين، آمار نشان می دهد كه تقريباً ۲۵ % خريدهايی كه افراد در طول زندگيشان انجام می دهند، تحت تاثير تبليغات متداول شركت ها بوده ( تلويزيون ، بيلبورد و غيره . )، و ۷۵ % از خريدها تحت تاثير صحبت های اطرافيان و يا م گرفتن از دوستان و آشنايان افراد می باشد! ( ترجيهاً از افرادی كه خود مشتری محصولی بوده اند ). در واقع تاثير تبليغات كلامی يك مشتری يا مصرف كننده راضی، ۳ برابر بيشتر از ميلياردها تومان تبليغات ديگر، برای شركت ها فروش ايجاد می كند. (توجه داشته باشيد كه از طرفی تمامی هزينه هايی كه به شكل های سنتی برای تبليغات صورت می گيرد، اين ايراد را نيز برای شركت ها دارند، كه بايد در ابتدا مبالغ زيادی پرداخت شود و اميدوار باشند تا در آينده نتيجه آن را ببينند و اين مورد يك ريسك محسوب می شود).

از اين رو در طول حدود ۷۰ سال گذشته كه روش بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در دنيا ايجاد شده، سالانه هزاران كمپانی در سطح جهان يا شيوه فروش به سبك بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را به شيوه هاي قديمی خود می افزايند و يا به طور كل فقط از اين طريق محصولات خود را به بازار ارائه می كنند.

در واقع اين شركت ها به جاي پرداخت هزينه های سنگين و نه چندان موثر تبليغات سنتی، اين هزينه ها را به شكل پاداش و پورسانت به مشتريانشان ارائه می نمايند كه ايشان را تشويق كنند تا قسمتی از زمانشان را به معرفی و فروش محصولات آنها به اطرافيانشان اختصاص دهند.

در نتيجه بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) برای فروش محصولات كمپانی ها، روشی بسيار قدرتمند می باشد و از اينرو شركت های بسيار بزرگی در جهان به اين سبك فروش روی آورده اند  همچنين آمارها نشان می دهد ۷۴ % از مردم آمريكا محصولات و خدمات مورد نيازشان را از طريق شركت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) دريافت می كنند.  

 شركت های سالم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) و ناسالم (هرمی) :

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 


atamlm.ir كه ,بازاریابی ,مارکتینگ ,شبکه ,ای ,نتورک ,بازاریابی شبکه ,نتورک مارکتینگ ,شبکه ای ,ای نتورک ,را بهمنبع

چگونه در کاره بازاریابی شبکه ای حرفه ای شویم؟

مصاحبه ماریا قادری کاندیدای ایرانی بهترین نتورکر زن 2015

بازاریابی شبکه ای عطاکو

راز تکثیر در بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای(نتورک مارکتینگ)

چگونگی پیدایش بازاریابی شبکه ای در جهان(2)

چگونگی پیدایش بازاریابی شبکه ای در جهان (1)

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بلبرینگ خود تنظیم اقدام پژوهی اخبار سایت بلگ بیست گلچین اشعار میرزا ooda لوازم یدکی لودر سلام دلار طراحی سایت مطالب حوزه لوازم التحریر و نوشت افزار سایت تفریحی فان بکس