پیشرفت های متعدد در شیوه های مختلف فروش به سبک گذشته ادامه داشت تا کم کم نیاز به استفاده از اهرمی قوی تر احساس شد. فروش مستقیم به سبک قدیمی محدودیت هایی داشت. آنها در «تله زمان» گرفتار بودند. یک فرد ممکن بود در طول روز تعداد زیادی جاروبرقی یا برس یا عطر می فروخت. اما فقط در ازای ساعت های کاری خود دستمزد می گرفت. درآمد او حاصل از تلاش فیزیکی، کوبیدن در خانه ها و چرخاندن زبانش بود. اما به محض توقف کار، چه به دلیل خواب شبانه و گذراندن تعطیلات و یا حتی یک سرماخوردگی ساده، در آمدش هم قطع می شد. وای به حال کسی که زمین گیر یا دچار بیماری سخت می شد.
به طور خلاصه می توان گفت که اولین فروشندگان مستقیم از نوعی «درآمد خطی» پول در ازای زمان برخوردار بودند. در واقع بسیاری از مردم در اکثر شغل ها «درآمد خطی» دارند. پزشکان، وکلا، حسابداران، کارمندان و بسیاری دیگر به ازای زمانی که به صورت مستقیم صرف انجام مشتریانشان می کنند، پول در می ­آورند و این روشها فاقد نیروی اهرم سازی است. اما درآمد مستمر درآمدی است که حتی مدتها پس از اتمام کار نیز ادامه می یابد و با استفاده از اصل اهرم سازی می شود به «درآمد مستمر» دست یافت. مثل نویسنده ای که یک بار کتابی می نویسد و سالها از انتشار و چاپ مجدد کتابش درآمد کسب می کند، در صورتی که دیگر کاری انجام نمی دهد و یا سرمایه گذارانی که از سود سرمایه گذاری های خود، درآمد کسب می کنند. هر وقت چنین درآمد مستمری ایجاد گردد، منبع مالی به وجود می آید که حتی اگر فرد یک سال هم دست از کار بکشد، هم چنان  درآمد خواهد داشت.

اما فروش مستقیم در آغاز پیدایش نمی توانست چنین ویژگی داشته باشد و در همین زمان راه حل «فروش شبکه ای» یا «فروش چند سطحی» پدیدار شد.

پیشگام اولی که بیشترین اثر را در ایجاد این شیوه جدید داشت، شرکت « نوتریلایت nutrilte  » بود که توسط دو نفر به نام های « ویلیام کسل بری William Casselberry  » و « لی میتینگر Lee Mytinger » تأسیس شد.
این شرکت از سال ۱۹۳۴ به فروش مستقیم محصولات شرکت ویتامین کالیفرنیا مشغول بود و در سال ۱۹۴۱ اولین طرح پاداش دهی و درآمدزایی(compensation plan)  در تاریخ صنعت بازاریابی شبکه ای توسط این شرکت اجرا شد.
این طرح شامل ۳ جزء بود؛ جزء اول شامل۳ درصد پاداش توزیع کننده از کسانی که فرد شخصاً آنها را معرفی و حمایت می کرد. جزء دوم، رسیدن به یک سازمان عمده فروشی انشعابی وقتی که میزان فروش گروه به ۱۵۰۰۰ دلار می رسید و جزء سوم، حقوق و مزایای اضافی که از میزان فروش تمام گروه های انشعابی به حامیان پرداخت می شد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.


atamlm.ir درآمد ,های ,یک ,مستقیم ,جزء ,شرکت ,فروش مستقیم ,می شد ,در ازای ,که حتی ,atamlm irمنبع

چگونه در کاره بازاریابی شبکه ای حرفه ای شویم؟

مصاحبه ماریا قادری کاندیدای ایرانی بهترین نتورکر زن 2015

بازاریابی شبکه ای عطاکو

راز تکثیر در بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای(نتورک مارکتینگ)

چگونگی پیدایش بازاریابی شبکه ای در جهان(2)

چگونگی پیدایش بازاریابی شبکه ای در جهان (1)

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گلدیس دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. عنوان عمومی نقد و بررسی نرم افزارهای اندروید ارزان سرا NetEpic آقای پکیج WErsad حفاظت از مو پوستر دیواری